Wakacyjne TUSy przeznaczone są dla nastolatków, którzy
– mają trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów społecznych (są nieśmiałe, wycofane lub przeciwnie – nadaktywne),
– mają trudności z rozpoznawaniem, wyrażaniem i regulacją emocji,
– mają trudności z przestrzeganiem norm społecznych,
– mają obniżone poczucie własnej wartości, nie wierzą w siebie,
– mają trudności z adaptacją do nowych sytuacji.
Celem zajęć jest:
– rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie podczas zabawy i pracy,
– zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
– budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
– kształtowanie poczucia własnej wartości,
– zdobywanie umiejętności dostrzegania i wyrażania emocji,
– uczenie się rozpoznawania swoich potrzeb,
– uczenie się sposobów odreagowywania napięć emocjonalnych.
Dzięki TUS Twój nastolatek:
- staje się bardziej świadome siebie (swoich potrzeb, emocji, zachowań),
- buduje i wzmacnia swoją tożsamość, poczucie własnej wartości i pewności siebie,
- wzmacnia poczucie kontroli w sytuacjach społecznych,
- wzmacnia poczucie sprawstwa, wpływu, możliwości dokonania wyboru,
- ma gotowe strategie zachowań – radzenia sobie w trudnych dla niego sytuacjach.
Program zajęć dostosowany jest do potrzeb uczestników grupy i oparty jest na programie kakTUS (autorstwa T. Bilickiego, K. Durnasia i M. Starosty). Przykładowe obszary, nad którymi pracujemy podczas zajęć:
ORGANIZACJA: Obecnie trwają zapisy do grupy
Jak się zapisać?
- Zgłoszenie chęci uczestnictwa w wakacyjnym kursie TUS – kliknij w przycisk ZAPISZ SIĘ albo zadzwoń 533 773 713/530 759 439
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
- Umówienie terminu wstępnej bezpłatnej rozmowy kwalifikującej dziecko do udziału w zajęciach.
- Informacja zwrotna od trenera TUS po rozmowie kwalifikującej.
Zajęcia odbywają się przez 5 dni od poniedziałku do piątku i trwają 3 godziny.
Grupy liczą max 12 osób. Z każdą grupą pracuje dwóch prowadzących.
Sylwetki specjalistów prowadzących Wakacyjne Treningi Umiejętności Społecznych:
Rafał Kamiński
Polonista, anglista i pedagog z prawie dwudziestoletnim stażem, interwent kryzysowy, edukator pozytywnej dyscypliny dla nauczycieli i rodziców, trener umiejętności społecznych oraz praktyk metody Kids’ Skills i I’m Proud of You opartej na podejściu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Wspólnie z żoną Agnieszką rozwija projekt „Razem w wychowaniu” skupiający nauczycieli i rodziców wokół idei świadomego rodzicielstwa i nauczycielstwa. Prowadzi warsztaty i konsultacje dla nauczycieli i rodziców z zakresu Pozytywnej Dyscypliny. Pracuje jako interwent kryzysowy w Pracowni Wsparcia Psychologicznego „poMOC”.