Warsztaty interpersonalne dla młodzieży

Zadzwoń, by dowiedzieć się więcej: tel. 530 759 439

Tematyka

Skuteczna Komunikacja

  • Aktywne Słuchanie: Techniki aktywnego słuchania, jak zadawać pytania i potwierdzać zrozumienie;
  • Komunikacja Niewerbalna: Znaczenie mowy ciała, mimiki i tonu głosu;
  • Jasne Wyrażanie Myśli: Jak mówić zwięźle i na temat, unikać nieporozumień;

 Praca Zespołowa

  • Budowanie Zespołu: Ćwiczenia na budowanie zaufania i współpracy w grupie;
  • Role w Zespole: Rozpoznawanie i docenianie różnych ról i talentów w zespole;
  • Podejmowanie Decyzji: Techniki wspólnego podejmowania decyzji, poszukiwanie wspólnych rozwiązań;

 Zarządzanie Emocjami

  • Identyfikacja Emocji: Jak rozpoznawać własne emocje i emocje innych ludzi;
  • Regulacja Emocji: Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami, jak złość, smutek, stres;
  • Budowanie Rezyliencji: Jak rozwijać odporność psychiczną na stres i trudności;

 Zarządzanie Czasem

  • Ustalanie Priorytetów: Techniki priorytetyzacji zadań, jak efektywnie zarządzać czasem w zakresie obowiązków szkolnych i odpoczynku;
  • Eliminacja Rozpraszaczy: Jak zidentyfikować i eliminować rozpraszacze w codziennej pracy;
  • Self-Care: Znaczenie dbania o siebie, zdrowe nawyki, czas na hobby i odpoczynek;

 Analiza Umiejętności i Zainteresowań

  • Poznawanie Mocnych i Słabych Stron: Ćwiczenia pomagające zidentyfikować swoje mocne strony, umiejętności i obszary do rozwoju;
  • Predyspozycje zawodowe: Identyfikacja predyspozycji i kompetencji zawodowych;
  • Środowisko pracy: Wspomaganie procesu rozpoznawania i odkrywania różnorodnych środowisk pracy, planowanie ścieżki kariery;

 Przedsiębiorczość i Innowacja

  • Wyznaczanie Celów: Cele krótko, średnio i długoterminowych  – podobieństwa i różnice, potencjalne przeszkody i strategie w ich przezwyciężaniu, motywacja wewnętrzna i zewnętrzna;
  • Kroki do Osiągnięcia Celów: Strategie planowania działań, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonych celów, metoda SMART, 5C, Clear Goals;

 Myślenie Kreatywne

  • Techniki kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, myślenie nieschematyczne

Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne (3 x 45 minut)

Ilość uczestników: 1 klasa – nie łączymy klas

Miejsce: Szkoła

– Warsztaty odbywają się bez obecności nauczyciela – celem zwiększenia swobody i poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów

Sylwetka prowadzącego warsztaty interpersonalne w Szkołach:

MATEUSZ BARANOWICZ

trener TUS I i II, pedagog, socjoterapeuta w Duchu Dialogu Motywującego, prowadzący TUS dla nastolatków 14-16 lat

Jestem pedagogiem i socjoterapeutą specjalizującym się w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy koncentruję się na rozwijaniu, kształtowaniu i wzmacnianiu umiejętności psychospołecznych. Moje podejście opiera się na modelu relacyjnym, zorientowanym na zasobach oraz odkrywaniu indywidualnego potencjału. Stawiam na tworzenie bezpiecznej przestrzeni, sprzyjającej rozwojowi osobistemu
i społecznemu utrzymanym w Duchu Dialogu Motywującego.

Pracuję w Poradni Profilaktyki, Leczenia i Terapii Uzależnień w Łodzi, realizując program wczesnej interwencji FreD Goes Net dla młodzieży, rekomendowany przez KBPN. Prowadzę warsztaty z profilaktyki uzależnień w placówkach edukacyjnych. Jestem konsultantem w telefonie zaufania, świadczącym pomoc dla osób będących
w kryzysie.

Jestem trenerem TUS I i II stopnia. Ukończyłem Studium Dialogu Motywującego w Polskim Towarzystwie Dialogu Motywującego w Gdańsku. Aktualnie jestem na roku rozwojowym w Łódzkiej Szkole Gestalt, a moim długofalowym celem jest poszerzenie kompetencji w obszarze psychoterapii w nurcie Gestalt. 

– Odrębne tematy poszczególnych warsztatów pozwalają wybrać to, co danej grupie klasowej jest najbardziej potrzebne.

Przewijanie do góry
Łódzka Fundacja Trampolina

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.