Łódzka Fundacja Trampolina we współpracy z Fabryką Aktywności Miejskiej oraz pod patronatem Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Łodzi Ds. Dzieci i Młodzieży współtworzyła

Cykl spotkań dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją (23.02.2023). 

01.03.2023

Celem zajęć jest wzbogacanie umiejętności o metody pracy, które na co dzień znajdują swoje zastosowanie w różnych modalnościach terapeutycznych. 

Poznamy miedzy innymi zasady dialogu motywującego, pracę metaforą, techniki uważności z terapii ACT i wiele innych metod i sposobów pracy z młodzieżą oraz pracy własnej.

23.02.2023

Za nami ważne wydarzenie z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją (23.02.2023). Cieszymy się, że mogliśmy poruszyć tak istotne tematy związane z depresją wśród dzieci i młodzieży. W imieniu Łódzkiej Fundacji Trampolina chcielibyśmy serdecznie podziękować za uczestnictwo wszystkim osobom, które tak licznie pojawiły się na spotkaniu w Fabryka Aktywności Miejskiej.
Dziękujemy ekspertom, którzy wzięli udział w konferencji i dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, dzięki czemu mogliście Państwo pozyskać cenne informacje i wskazówki, które pomogą w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z chorobą.
Tomasz Bilicki przesyłamy szczególnie gorące podziękowania za przyjęcie zaproszenia i udział w spotkaniu.
Agata Kobylińska - Pełnomocniczka Prezydenta Miasta Łodzi kłaniamy się nisko za moderowanie wydarzenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy je współorganizować.
 

Seminarium dotyczy zagadnienia „Praca z Młodzieżą – nowe wyzwania w obliczu ostatnich dynamicznych zmian” i składa się z 3 bloków tematycznych:

 

Problemy zdrowia psychicznego wśród  młodzieży

 

Światowa Organizacja Zdrowia informuje, że w 2030 roku depresja będzie najczęściej diagnozowaną chorobą świata. To już za kilka lat. Czy dzisiaj zastanawiamy się nad tym, jak cierpi współczesna młodzież? Nasze spotkanie daje taką szansę. W trakcie seminarium postaramy się poszukać odpowiedzi na pytania: jak rozpoznawać objawy depresji i niskiej samooceny nastolatków. Czemu młodzi ludzie tak często myślą o samobójstwie i dokonują samookaleczeń. Zastanowimy się czy traumy będą nam towarzyszyć już zawsze? Czy możemy coś z tym zrobić z perspektywy szkoły? Gdzie kończy się nasza rola, a gdzie nikt nas nie może zastąpi Pokolenie I-generation

 

Czy wiesz, że do naszych szkół chodzą „płatki śniegu”? Czy wiesz kim jest uczeń z pokolenia C lub pokolenia iGEN? Aby ich zrozumieć, trzeba ich poznać. Na spotkaniu powiemy, dlaczego tak trudno nam się dogadać – wcale nie wynika to ze złej woli obu stron. Znajdziemy czas na scharakteryzowanie pokolenia iGEN. Zastanowimy się nad tym, jak budować relacje, jak się komunikować. Poszukamy odpowiedzi, dlaczego nastolatki nam się pogubiły w życiu. A może mamy szansę dołączyć do pokolenia C, i jak to zrobić? 

 

Prowadzący:

Krzysztof Durnaś - pedagog szkolny pracujący w SP35 na łódzkich Bałutach. Interwent kryzysowy, terapeuta, współtwórca Pracowni Wsparcia Psychologicznego poMOC w Łodzi. Współautor programów treningu umiejętności społecznych kakTUS i kakTUS-ik oraz programu Laboratorium eMOCji, coach, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus


Praca z emocjami

 

Jednym z podstawowych obszarów działań psychologiczno-pedagogicznych w szkole jest praca z emocjami. Stanowią one kluczowy element budowania relacji interpersonalnych, komunikacji i niewątpliwie wpływają na nasze codzienne funkcjonowanie w wielu obszarach. Przeżywamy je wszyscy, nie tylko dzieci i młodzież, ale także dorośli. Zadaniem pedagoga lub psychologa szkolnego jest wspieranie młodych ludzi w nabywaniu umiejętności i kompetencji w radzeniu sobie z emocjami, ale także psychoedukacja ich rodziców/opiekunów. Pamiętajmy, że równowaga emocjonalna jest przecież fundamentem zdrowia psychicznego, które w ostatnich latach zostało mocno nadwyrężone. Podczas spotkania poznamy sposoby i metody pracy z emocjami, a także odpowiemy sobie na kilka ważnych pytań: Czy wiemy, jak pracować z emocjami? Czy umiemy je właściwie odczytać i zrozumieć? Czy jesteśmy w pełni uważni na potrzeby dzieci i młodzieży?

 

Prowadząca:

Marta Szymczyk -  absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu na Uniwersytecie Łódzkim, nauczycielka, pedagożka, aktywistka edukacyjna i społeczna. Prowadzi fanpage „Nieszablonowa pedagożka” poświęcony wychowaniu, edukacji antydyskryminacyjnej, przepisom prawa oświatowego oraz sprawdzonym działaniom w pracy z dziećmi i młodzieżą. Współpracowała z łódzkim oddziałem Centrum Praw Kobiet udzielając wsparcia dzieciom i kobietom doświadczającym przemocy. Wyróżniona w XIV edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata" oraz w XI edycji konkursu im. Aliny Margolis-Edelman organizowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Kontakt:

 

Łódzka Fundacja „TRAMPOLINA”  Płk. Prof. Wacława Deca 1, 94-246 Łódź         

KRS 0000850153   NIP 947 20 02 554   REGON 386527024

email: kontakt@lodzkafundacjatrampolina.pl

tel. + 48 533 773 713 lub 530 759 439

 

Nasz rachunek bankowy:

BNP Paribas Bank Polska S.A.  75 1600 1462 1860 4493 2000 0001                                                           

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.