Seminarium dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych z okazji Miesiąca Zdrowia Psychicznego:
22.10.2024, godz. 11.00
Temat: "Rozmowa, dialog, dialog motywujący..."
Aby się zapisać napisz maila na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i czekaj na odpowiedź od nas!
Prowadzący Seminarium dla Pedagogów i Psychologów szkolnych:
KRZYSZTOF DURNAŚ
Pedagog, trener rozwoju osobistego, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR w procesie certyfikacji, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus oraz Mind Sonar, trener TUS, współautor programu treningu umiejętności społecznych TUS dla nastolatków. Ukończył studia z psychologii motywacji na SWPS w Warszawie, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatków i dorosłych. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem Łódzkim, Akademią Handlową Nauk Stosowanych w Radomiu, Wyższą Szkołą Europejską w Krakowie. Poprowadził kilka tysięcy godzin szkoleniowych, współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli w całej Polsce. Lubi pracować z nastolatkami i dorosłymi.
Łódzka Fundacja Trampolina we współpracy z Fabryką Aktywności Miejskiej oraz pod patronatem Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Łodzi Ds. Dzieci i Młodzieży współtworzyła:
Cykl spotkań dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją (23.02.2023).
01.03.2023
Celem zajęć jest wzbogacanie umiejętności o metody pracy, które na co dzień znajdują swoje zastosowanie w różnych modalnościach terapeutycznych.
Poznamy miedzy innymi zasady dialogu motywującego, pracę metaforą, techniki uważności z terapii ACT i wiele innych metod i sposobów pracy z młodzieżą oraz pracy własnej.
23.02.2023
Seminarium dotyczy zagadnienia „Praca z Młodzieżą – nowe wyzwania w obliczu ostatnich dynamicznych zmian” i składa się z 3 bloków tematycznych:
Problemy zdrowia psychicznego wśród młodzieży
Światowa Organizacja Zdrowia informuje, że w 2030 roku depresja będzie najczęściej diagnozowaną chorobą świata. To już za kilka lat. Czy dzisiaj zastanawiamy się nad tym, jak cierpi współczesna młodzież? Nasze spotkanie daje taką szansę. W trakcie seminarium postaramy się poszukać odpowiedzi na pytania: jak rozpoznawać objawy depresji i niskiej samooceny nastolatków. Czemu młodzi ludzie tak często myślą o samobójstwie i dokonują samookaleczeń. Zastanowimy się czy traumy będą nam towarzyszyć już zawsze? Czy możemy coś z tym zrobić z perspektywy szkoły? Gdzie kończy się nasza rola, a gdzie nikt nas nie może zastąpi Pokolenie I-generation
Czy wiesz, że do naszych szkół chodzą „płatki śniegu”? Czy wiesz kim jest uczeń z pokolenia C lub pokolenia iGEN? Aby ich zrozumieć, trzeba ich poznać. Na spotkaniu powiemy, dlaczego tak trudno nam się dogadać – wcale nie wynika to ze złej woli obu stron. Znajdziemy czas na scharakteryzowanie pokolenia iGEN. Zastanowimy się nad tym, jak budować relacje, jak się komunikować. Poszukamy odpowiedzi, dlaczego nastolatki nam się pogubiły w życiu. A może mamy szansę dołączyć do pokolenia C, i jak to zrobić?
Prowadzący:
Krzysztof Durnaś - pedagog szkolny pracujący w SP35 na łódzkich Bałutach. Interwent kryzysowy, terapeuta, współtwórca Pracowni Wsparcia Psychologicznego poMOC w Łodzi. Współautor programów treningu umiejętności społecznych kakTUS i kakTUS-ik oraz programu Laboratorium eMOCji, coach, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus
Praca z emocjami
Jednym z podstawowych obszarów działań psychologiczno-pedagogicznych w szkole jest praca z emocjami. Stanowią one kluczowy element budowania relacji interpersonalnych, komunikacji i niewątpliwie wpływają na nasze codzienne funkcjonowanie w wielu obszarach. Przeżywamy je wszyscy, nie tylko dzieci i młodzież, ale także dorośli. Zadaniem pedagoga lub psychologa szkolnego jest wspieranie młodych ludzi w nabywaniu umiejętności i kompetencji w radzeniu sobie z emocjami, ale także psychoedukacja ich rodziców/opiekunów. Pamiętajmy, że równowaga emocjonalna jest przecież fundamentem zdrowia psychicznego, które w ostatnich latach zostało mocno nadwyrężone. Podczas spotkania poznamy sposoby i metody pracy z emocjami, a także odpowiemy sobie na kilka ważnych pytań: Czy wiemy, jak pracować z emocjami? Czy umiemy je właściwie odczytać i zrozumieć? Czy jesteśmy w pełni uważni na potrzeby dzieci i młodzieży?
Prowadząca:
Marta Szymczyk - absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu na Uniwersytecie Łódzkim, nauczycielka, pedagożka, aktywistka edukacyjna i społeczna. Prowadzi fanpage „Nieszablonowa pedagożka” poświęcony wychowaniu, edukacji antydyskryminacyjnej, przepisom prawa oświatowego oraz sprawdzonym działaniom w pracy z dziećmi i młodzieżą. Współpracowała z łódzkim oddziałem Centrum Praw Kobiet udzielając wsparcia dzieciom i kobietom doświadczającym przemocy. Wyróżniona w XIV edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata" oraz w XI edycji konkursu im. Aliny Margolis-Edelman organizowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.