Nowa aktywność dla Rodziców Nastolatków w Łódzkiej Fundacji “Trampolina”
Spotykamy się raz w miesiącu. Każde spotkanie będzie prowadzone wokół jednego zagadnienia i będzie składało się z dwóch części. Na początku skupimy się na psychoedukacji, która dostarczy Wam dawkę wiedzy teoretycznej, a potem zaprosimy Was do wspólnej wymiany doświadczeń związanych z tematem spotkania. Będzie to przestrzeń, do rozmowy, dzielenia się wskazówkami i wzajemnego poszukiwania praktycznych rozwiązań codziennych rodzicielskich trudności.
Zapisy będą prowadzone na każdy warsztat osobno – zróżnicowana tematyka da każdemu możliwość wyboru tego, co jest mu potrzebne
Wierzymy, że ta propozycja okaże się dla Was ciekawa i przyniesie wsparcie.
Na najbliższe spotkanie zapraszamy Was we wtorek 14.10.2025 r.
Temat: „Style wychowania – co mój sposób bycia mówi mojemu dziecku?”
Każdy z nas, rodziców, ma swój sposób reagowania, stawiania granic i wspierania dziecka. Niekiedy robimy to świadomie, a czasem działamy tak, jak nas nauczono w dzieciństwie. Bywa, że zastanawiamy się: „Czy dobrze reaguję? Czy nie jestem zbyt surowy? A może za bardzo pobłażliwy?”
Wyobraźmy sobie małą Zosię. Wraca ze szkoły z oceną dostateczną.
- Jeden rodzic mówi: „Dlaczego tylko trójka? Powinnaś się bardziej postarać”
- Drugi rodzic reaguje odwrotnie: „Oj tam, nie ma sprawy, i tak jesteś świetna”
- Jeszcze inny rodzic machnie ręką, nawet nie pytając, co się stało
- A ktoś inny powie: „Widzę, że było Ci trudno. Co pomogłoby Ci lepiej przygotować się następnym razem?”.
Wyobraźmy sobie drugą, taką sytuację: Kuba nie odrobił zadania domowego.
- Jeden rodzic reaguje karą: „Siadasz i robisz, bez dyskusji!”.
- Drugi macha ręką: „Trudno, jutro nadrobisz”.
- Trzeci nawet nie zauważa.
- A ktoś inny mówi: „Widzę, że ciężko Ci się za to zabrać. Chcesz, żebym Ci pomógł zacząć?”.
Każdy z tych sposobów niesie inny komunikat dla dziecka i ma długofalowy wpływ na jego poczucie własnej wartości, motywację i relacje z innymi. Każda reakcja to też inny styl wychowania. Każdy styl daje dziecku inny sygnał: „Muszę być posłuszny”, „Mogę robić co chcę”, „Nie jestem ważny”, albo „Jestem ważny i mam wsparcie, ale są też granice”.
👉 Podczas warsztatu porozmawiamy właśnie o tym:
- Jakie style wychowania wyróżnia psychologia i co je charakteryzuje.
- Jak nasze codzienne reakcje są odbierane przez dzieci.
- Co możemy zrobić, aby nasz sposób bycia rodzicem wspierał dziecko w rozwoju, a jednocześnie nie zatracał granic i zasad.
- Jak możemy zmienić nasz sposób komunikacji aby rozmowa z dzieckiem opierała się na wzajemnym szacunku i próbie zrozumienia siebie nawzajem.
- Które elementy wspierają budowanie bliskiej, ale też odpowiedzialnej relacji z dzieckiem.
Warsztat będzie okazją, by spojrzeć na siebie z perspektywy: „Jakim rodzicem jestem?” i „Jak moje dziecko odbiera moje zachowanie?”. Nie będziemy nikogo oceniać — to przestrzeń do refleksji i rozmowy.
Dla kogo? Dla rodziców, którzy chcą świadomie budować relację z dzieckiem i rozumieć swój wpływ na jego rozwój.
Korzyści dla rodziców z udziału w warsztatach:
- Świadomość – lepiej zrozumiesz własny sposób reagowania na dziecko.
- Wiedzę – poznasz konkretne style wychowania i ich konsekwencje.
- Refleksję – zastanowisz się, jakie komunikaty przekazujesz dziecku na co dzień.
- Inspirację – poznasz sposoby, jak łączyć stawianie granic z dawaniem wsparcia.
- Poczucie sprawczości – wyjdziesz z warsztatu z przeświadczeniem, że możesz wprowadzać zmiany we własnym tempie, zgodnie ze swoimi wartościami.
Sylwetki prowadzących

Agnieszka Tułacz
Psychopedagożka oraz psychoterapeutka w nurcie terapii systemowej w trakcie szkolenia

Magdalena Jóźwiak
Założycielka i prezeska Łódzkiej Fundacji „Trampolina”, mediatorka w idei Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
Koszt
120zł/ spotkanie – płatność przed rozpoczęciem cyklu
Kiedy
wtorek, godz. 17.30 – 20.30
Harmonogram
14 października
Lokalizacja
Łódzka Fundacja „Trampolina”, ul. Deca 1, Łódź
* Łódzka Fundacja „Trampolina” zastrzega sobie prawo do przesunięcia bądź odwołania spotkań w momencie, kiedy nie zgłosi się więcej uczestników niż min. liczba – 6 osób.