Zespół Łódzkiej Fundacji Trampolina
Biuro:
MAGDALENA JÓŹWIAK
Jestem założycielką i prezeską Łódzkiej Fundacji „Trampolina” wspierającej rodziców nastolatków, mediatorką w idei Porozumienia Bez Przemocy (NVC), absolwentką studiów podyplomowych na UŁ „Prawo rodzinne z elementami psychologii”. Szerzę ideę budowania relacji rodzinnych w oparciu o wzajemne słyszenie się, szacunek, empatię i uwzględnianie potrzeb każdej strony. Od ośmiu lat jestem na ścieżce własnego rozwoju, w którym pomagają mi dodatkowe kursy, warsztaty oraz sytuacje kryzysowe, które pojawiły się w moim życiu. Własne doświadczenie wykorzystuję do wspierania innych, z intencją towarzyszenia w procesie uzdrawiania relacji, porzucania strategii, które przestały już służyć i podejmowania wyborów zgodnych z aktualnymi pragnieniami. Mam gotowość towarzyszyć rodzicom, gdy czują, że ta rola życiowa staje się zbyt ciężka i jednocześnie pragną szczerych i bliskich relacji w swojej rodzinie. Prywatnie jestem mamą dwójki nastolatków. Na co dzień cenię sobie chwile spokoju, zatrzymania, aby usłyszeć swoje myśli i uczucia, być w kontakcie ze sobą. Moim marzeniem jest życie w harmonii. |
KATARZYNA ELIZA WACHOWSKA
Trener Personalny o holistycznym podejściu od 11 lat w pracy z młodzieżą oraz dorosłymi.
Instruktor jogi, medytacji i oddechu, Instruktor jogi kundalini- uzdrawiania pranicznego.
Uczestnik Mindfulness Base Srtess Reduction, Mistrz Reiki, Trener TUS
Uczestniczka wielu warsztatów w pracy z ciałem m.in. Analiza Bioenegetyczna Aleksandra Lowena, Core Bioenegetics, TRE.
Mama trzech córek, w tym dwóch nastolatek.
Ciągle zgłębiając swoją wiedzę na temat rozwoju osobistego.
|
WERONIKA GRZEGORCZYK-STEMPNIEWSKA
Licencjonowana pedagożka, andragożka, coachka. W trakcie studiów magisterskich na kierunku pedagogika resocjalizacyjna. Swoje doświadczenie budowałam w pracy z seniorami w formach wolontariatu. Myśl, która przyświeca mi w pracy w innymi, to fakt, że nigdy nie jest za późno, żeby zacząć się czegoś uczyć - właśnie dlatego swoją karierę chcę łączyć z pracą z dorosłymi. W Łódzkiej Fundacji Trampolina zajmuję się wszystkim co możesz zobaczyć - stroną internetową, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube. Dbam o kampanie oraz o to, by jasno komunikować Tobie naszą ofertę.
Prywatnie moim oczkiem w głowie jest mój piesek - Husky - Sushi, który zajmuje mi większość wolnego czasu.
|
Nasi specjaliści:
Terapeuci
ALEKSANDRA KUBIAK-SALSKA
Jestem specjalistką Counsellingu Gestalt (ukończyłam Szkołę Counsellingu Gestalt w Krakowie - marzec 2022r), certyfikowaną specjalistką terapii uzależnień, absolwentką Studium Pracowników Służb Społecznych i Uniwersytetu Łódzkiego (magister pedagogiki resocjalizacycjnej). Posiadam 24 letni staż pracy. Pierwsze 2 lata jako pracownik socjalny w Szpitalu im. Pirogowa w Łodzi, potem ok. 13 lat w ośrodkach terapii uzależnień dla dzieci i młodzieży Stowarzyszenia MONAR. Obecnie pracuję w Poradni Profilaktyki Leczenia i Terapii Uzależnień w Łodzi z młodzieżą i dorosłymi (realizując wiele programów pomocowych znajdujących się w ofercie Poradni). Sama odbyłam ok 6 letnią terapię w nurcie Gestalt. Praca z Drugim człowiekiem ciekawi mnie i inspiruje do rozwoju, uczenia się. Ostatnio wzięłam udział w warsztacie “Ciało i Ucieleśniona obecność w terapii BodyMind Gestalt” z Arye Bursztyn. Ten aspekt pracy: świadoma Obecność i towarzyszenie Drugiemu najbardziej mnie ostatnio porusza i pociąga. Poza pracą jestem partnerką i mamą dwóch synków. Bardzo lubimy rodzinnie podróżować, smakować, wąchać różne miejsca. Moją największą pasją jest muzyka (śpiewam w Jazzowym Chórze Wytwórni, który istnieje w Łodzi od 10 lat i nadal kocham jeździć na koncerty i chłonąć energię tych co dają MUZYKĘ). |
AGNIESZKA BUJAKIEWICZ
Jestem socjolożką, Certyfikowaną Specjalistką Psychoterapii Uzależnień, Counsellorką Gestalt na ostatnim roku szkolenia w Centrum Counsellingu Gestalt w Krakowie. Na przestrzeni ponad 20 lat pracy zawodowej uczestniczyłam w wielu warsztatach, treningach, szkoleniach zwiększających moje kwalifikacje zawodowe zarówno w obszarze prowadzenia terapii indywidualnej, jak i grupowej. Odbyłam własną psychoterapię w nurcie Gestalt. Początek mojej pracy zawodowej i pomagania innym wiąże się z Ośrodkiem Leczenia, Terapii i Rehabilitacji Uzależnień Stowarzyszenia MONAR w Łodzi i Ozorkowie, w którym pracowałam z dziećmi i młodzieżą uzależnioną od substancji psychoaktywnych indywidualnie i grupowo przez 17 lat. Obecnie pracuję w Szpitalu Psychiatrycznym im. J. Babińskiego w Łodzi w Wojewódzkim Ośrodku Leczenia Uzależnień, gdzie zajmuję się psychoterapią indywidualną osób dorosłych. Współpracuję także z Prywatnym Ośrodkiem Terapii i Terapii Uzależnień dla Młodzieży „Ku dobremu” w Kudowie-Zdrój. Pracuję z młodzieżą i osobami dorosłymi głównie w obszarze uzależnień, współuzależnienia. Prowadzę terapię indywidualną, konsultacje dla osób doświadczających problemów w obszarze zachowań, emocji, relacji z innymi osobami, potrzebujących wsparcia w trudnym dla siebie momencie w życiu. W pracy terapeutycznej bliskie jest mi podejście humanistyczne, psychoterapia Gestalt. Prywatnie jestem mamą dorosłego już syna oraz nastoletniej córki. Mam to szczęście, iż moja praca jest moją pasją. Lubię spotkania z ludźmi, towarzyszenie im w samorozwoju. Uwielbiam kontakt z naturą, spacery oraz zwierzęta. Cenię sobie czas spędzany w gronie rodziny i przyjaciół. |
OLIWIA FILIPEK
Specjalista terapii uzależnień. Właśnie kończę psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, na specjalności psychologii rodziny i bliskich związków. W ramach pracy magisterskiej prowadzę badanie na temat psychologicznych predyktorów dobrostanu młodych dorosłych. Uczestniczę w Studium Psychoterapii Uzależnień w Fundacji Vis Salutis. Biorę udział w superwizjach u Marzeny Joanny Wawerskiej-Kus. Obecnie pracuje na stanowisku psychologa w szkole podstawowej. Odbywałam praktyki w Stowarzyszeniu Monar. Doświadczenia nabyłam również w Fundacji Pandora oraz Fundacji Arka. Od wielu lat działam w Stowarzyszeniu Studentów i Absolwentów Psychologii, gdzie koordynuję sekcję arteterapii. Głównym obszarem zainteresowań sekcji jest wykorzystanie bajkoterapii oraz dramaterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą. Bliskie jest mi humanistyczne patrzenie na pacjenta, towarzyszenie mu w trudnościach oraz realizowaniu swojego potencjału. Rozpoczęłam również staż w Pabianickim Centrum Psychiatrycznym na oddziale Ogólnopsychiatrycznym oraz na oddziale Psychiatrii Sądowej, gdzie zdobywam wiedzę z obszaru diagnozy i pracy psychologicznej. Prowadzę spotkania indywidualne z młodzieżą z zakresu psychoterapii uzależnień behawioralnych oraz od substancji psychoaktywnych. |
MARTA OLEJNICZAK
Kulturoznawczyni, obecnie w procesie szkolenia w Wielkopolskiej Szkole Psychoterapii Gestalt. Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych menadżer kultury na SGH w Warszawie. Współkuratorka i producentka projektów artystycznych i edukacyjnych, w tym wielu kierowanych do dzieci i młodzieży. Wspiera osoby dorosłe, które doświadczają poczucia osamotniania, smutku, bezradności, kryzysów zawodowych i rodzinnych. Próbują budować satysfakcjonujące relacje z innymi i tym, które nie potrafią poradzić sobie ze stresem, atakami paniki, perfekcjonizmem, żałobą czy stratą. Pracuje z osobami borykającymi się z niskim poczuciem własnej wartości, perfekcjonizmem czy prokrastynacją.
|
AGNIESZKA TUŁACZ
Jestem absolwentką Wojskowej Akademii Medycznej, psychopedagożką oraz psychoterapeutką w nurcie terapii systemowej w trakcie szkolenia. Ukończyłam kilka programów trenerskich, między innymi program PRIDE – szkolenia dla rodziców adopcyjnych i kandadatów na rodziców zastępczych, master NLP, instruktorka jogi i technik relaksacyjnych dla dorosłych i dzieci. Prowadzę konsultacje, szkolenia, warsztay i wykłady.
Prywatnie tworzę paczłorkową rodzinę. Uwielbiam słońce i podróże, spacery po pachnącym igłami sosen lesie. Czytanie książek za zakresu mojej pracy to nałóg nr 1, a nr 2 to poranna kawa z moim mężem w rytmie slow. |
Pedagog szkolny
MARTA SZYMCZYK
Jestem pedagożką, nauczycielką z ponad 10-letnim stażem i doświadczeniem zawodowym zdobywanym w różnych typach szkół, m.in. w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Obecnie studiuję psychologię. Na co dzień współpracuję z dziećmi i młodzieżą, ich rodzicami, a także z wieloma organizacjami pozarządowymi działającymi na ich rzecz. Prowadzę stronę poświęconą edukacji na FB „Nieszablonowa pedagożka”: https://www.facebook.com/nieszablonowapedagozka . To przestrzeń, w której dzielę się swoimi pomysłami na działania z dziećmi i młodzieżą. W swojej codziennej pracy wspieram także rodziców/opiekunów w wychowaniu dzieci i młodzieży, bo mam świadomość, że nie jest to łatwe zadanie. W kontakcie z drugim człowiekiem stawiam przede wszystkim na szacunek, akceptację oraz wzajemne zaufanie. Moim celem jest rozwijanie wiedzy z zakresu emocji, sposobów radzenia sobie z nimi, ale także edukacja z zakresu komunikacji interpersonalnej. Uważam, że wzajemne zrozumienie i uważność na swoje potrzeby to klucz do sukcesu w budowaniu relacji. Traktuję to jako cel nadrzędny w swojej pracy. Prywatnie jestem żoną i mamą wspaniałej córeczki. Uwielbiam czytać książki, chodzić po górach i podróżować."
|
|
PsycholodzyDOMINIKA KOTKOWSKA |
Psycholog, trener TUS w Łódzka Fundacja Trampolina Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia na Uniwersytecie Łódzkim. Uczestniczę w Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w nurcie integracyjnym w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu. Doświadczenie zdobywałam w pracy z dziećmi i młodzieżą w centrach i poradniach psychologicznych, w tym również z osobami w spektrum autyzmu i ADHD. Aktualnie pracuję jako psycholog dzieci i dorosłych, trener TUS, a także psycholog w Wojskowym Centrum Kształcenia Medycznego. Systematycznie poszerzam swoją wiedzę na licznych szkoleniach dotyczących pracy z nastolatkami, dorosłymi i całym systemem rodzinnym. W swojej pracy wspieram zarówno rodziców, jak i dzieci/młodzież przede wszystkim w zakresie problemów z komunikacją, budowaniem relacji, obniżoną samooceną, zaburzeniami lękowymi. Pomagam skomunikować się z samym sobą, wspólnie poszukując nowych możliwości i perspektyw. Pasjonuję się tematyką psychologią rodziny i wychowania, bliskie jest mi podejście systemowe. Pomagam rodzicom w sytuacji kryzysu oraz w budowaniu zdrowych i satysfakcjonujących relacji z dziećmi |
KATARZYNA BOROWIECKA |
Psycholożka, seksuolożka, trenerka TUS w Łódzka Fundacja Trampolina Jestem psycholożką i seksuolożką, aktualnie jestem także w trakcie szkolenia na Trenera TUS. Ukończyłam dzienne studia magisterskie o specjalności Wspierania rozwoju i efektywnego funkcjonowania człowieka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowe studia z Seksuologii praktycznej na Uniwersytecie WSB Merito w Opolu. Prowadzę profil psychoedukacyjny na Instagramie. Doświadczenie w zawodzie psycholożki zdobywałam m.in. prowadząc warsztaty aktywizujące skierowane do Podopiecznych łódzkiego oddziału PTSR, pracując z Pacjentami Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego oraz Oddziału Hematologii Szpitala Kopernika oraz będąc przez wiele lat wychowawcą w Świetlicy środowiskowej "Nibylandia”, która zajmowała się dziećmi i młodzieżą zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Przez prawie 7 lat działałam także w łódzkim oddziale Centrum Praw Kobiet pracując z kobietami doświadczającymi przemocy. Staram się nieustannie poszerzać swoją wiedzę i szlifować zawodowy warsztat, dlatego biorę udział w licznych szkoleniach i kursach, by polepszać jakość świadczonej pomocy. Regularnie korzystam także z terapii własnej w nurcie BSFT. W Łódzkiej Fundacji Trampolina przyjmuję przede wszystkim osoby ze społeczności LGBT+ oraz osoby, które doświadczają lub doświadczały przemocy. Towarzyszę także w pokonaniu trudności w zakresie samoregulacji emocjonalnej, asertywności, komunikacji, relacji interpersonalnych, radzenia sobie ze stresem, samoakceptacji i poczucia własnej wartości. W swojej pracy stawiam na otwartość, tolerancję i zrozumienie, by stworzyć dla współpracujących ze mną osób bezpieczną przestrzeń do przepracowania ich trudności.
|
Mediatorki
MAGDALENA PERDAS
Jestem mediatorką i facylitatorką w nurcie Porozumienia bez Przemocy (ang. Nonviolent Communication, NVC), wg. idei porozumieniowej dr. Marshalla B. Rosenberga.
Pasjonatką psychoterapii opartej na pracy z traumą oraz pamięci ciała.
Obecnie, studentką szkoły dla terapeutów w metodzie Core Energetics ®, opracowaną przez psychiatrę Johna Pierrakosa, która łączy psychoterapię zorientowaną na ciało wraz z rozwojem duchowym.
Od wielu lat na ścieżce rozwoju osobistego, poprzez udział w warsztatach, kursach, szkoleniach, kręgach i wyjazdach rozwojowych.
W pracy z ludźmi łączę wszystkie znane mi narzędzia, wiedzę oraz doświadczenie, które wniosły ogromną wartość w moje życie.
Porozumienie bez Przemocy uczy języka serca, kontenerowania tego, że wszyscy mamy takie same potrzeby, a różnimy się jedynie strategiami, które wybieramy, aby te potrzeby zaspokoić. Pokazuje, jak ważna jest intencja oraz jakość kontaktu w relacji z drugim człowiekiem.
Praca z parami uczy podążania za własnym czuciem i sercem, w odkrywaniu swoich wrażliwych miejsc w obecności bliskiej nam osoby oraz umożliwia nam towarzyszenie naszemu partnerowi w odkrywaniu jego własnych zranień.
W spotkaniu ze mną doświadczysz uważnej obecności, pracy skierowanej ku poszukiwaniu, poznawaniu siebie, wsparcia w poszukiwaniu własnego czucia i doświadczeń osadzonych w ciele, procesu z elementami pracy z ciałem, tj. gruntowanie, uziemianie, regulowanie.
Zapraszam do kontaktu
|
Justyna Iwanicz
Mediatorka i facylitatorka w idei porozumieniowej dr. Marshalla B. Rosenberga. Praktyk IFS, Coachka, Coachka mocnych stron, pasjonatka empatycznej komunikacji. Moja droga z porozumieniem bez przemocy zaczęła się od chęci zmiany komunikacji z moim synem (wtedy 11 lat). Zależało mi, aby nasze relacje były oparte na zaufaniu i aby nie było tylu wybuchów i nerwowości podczas naszych rozmów. Dlatego rozpoczęłam swoją drogę z Porozumieniem bez Przemocy w Fundacji 4Kroki. Idąc na kurs miałam cel poprawienia komunikacji z synem, mężem, zmiany siebie tak aby dbać o innych. A pierwszy kurs skończyłam ze świadomością, że najważniejsze jest zadbać o siebie! Okazać sobie empatię, wysłuchać siebie, uświadomić sobie co jest dla nas ważne w danym momencie, zadbać o swoje zasoby i dopiero wtedy jesteśmy otwarci i gotowi na usłyszenie drugiej osoby. Dziś swoje doświadczenia i wiedzę wykorzystuję do wspierania innych. Mam ogromną wiarę i zaufanie, że uważne słuchanie, empatia potrafią odbudowywać nasze zasoby. Jako mediatorka, praktyczka IFS (Internal Family Systems), coachka wspieram ludzi w różnych sytuacjach życiowych. Od indywidualnego wsparcia w komunikacji po wsparcie w znajdowaniu rozwiązań win-win w konfliktach. Dzielę się z innymi wiedzą o komunikacji empatycznej, wspieram ich poprzez empatyczne sesje i towarzyszę w poznawaniu siebie. Z ciekawością i akceptacją pomagam w nawiązywaniu relacji wewnętrznych i w bardziej świadomym życiu. Pokłady empatii, uważności na siebie i drugiego człowieka, optymizm, a przede wszystkim wiara w ludzi są moimi wewnętrznymi zasobami, z których korzysta świat. |
Trenerzy TUS
DARIA PAWLAK
Pedagog, tutor, mediator oraz trener TUS dla nastolatków 11 - 13 lat Jestem absolwentką studiów stacjonarnych z pedagogiki resocjalizacyjnej Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyłam także 5-letnie studia z fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym. Stawiam na aktywną współpracę z rodzinami, angażując się w proces edukacyjny i wychowawczy. Jako nauczyciel matematyki i informatyki w dwóch łódzkich szkołach podstawowych, zdobywam różnorodne doświadczenia w przekazywaniu wiedzy. W swojej pracy wykorzystuję elementy neurodydaktyki, dzięki czemu uwzględniam zarówno aspekty psychospołeczne, jak i neurobiologiczne. Moim celem jako tutor jest indywidualne wsparcie uczniów i ich rodziców w osiąganiu zamierzonych celów. Dostosowuje metody nauczania do potrzeb i rozwijam potencjał tkwiący w rodzinie. W trakcie sesji tutoringowych skupiam się na tworzeniu efektywnej strategii uczenia się oraz wspieraniu w rozwiązywaniu trudności. Moja rola tutora obejmuje również rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia oraz budowania pewności siebie. Prywatnie, uwielbiam górskie wędrówki, co odzwierciedla moje zamiłowanie do wyzwań i odkrywania nowych obszarów. Dodatkowo, jako pasjonatka włoskiej kuchni, cenię kulturę i różnorodność. Wszelkie moje działania oparte są na dialogu, aby skutecznie wspierać rozwój młodych ludzi. |
MATEUSZ BARANOWICZ
Trener TUS I i II, pedagog, socjoterapeuta w Duchu Dialogu Motywującego, prowadzący TUS dla nastolatków 14-16 lat Jestem pedagogiem i socjoterapeutą specjalizującym się w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy koncentruję się na rozwijaniu, kształtowaniu i wzmacnianiu umiejętności psychospołecznych. Moje podejście opiera się na modelu relacyjnym, zorientowanym na zasobach oraz odkrywaniu indywidualnego potencjału. Stawiam na tworzenie bezpiecznej przestrzeni, sprzyjającej rozwojowi osobistemu Pracuję w Poradni Profilaktyki, Leczenia i Terapii Uzależnień w Łodzi, realizując program wczesnej interwencji FreD Goes Net dla młodzieży, rekomendowany przez KBPN. Prowadzę warsztaty z profilaktyki uzależnień w placówkach edukacyjnych. Jestem konsultantem w telefonie zaufania, świadczącym pomoc dla osób będących Jestem trenerem TUS I i II stopnia. Ukończyłem Studium Dialogu Motywującego w Polskim Towarzystwie Dialogu Motywującego w Gdańsku. Aktualnie jestem na roku rozwojowym w Łódzkiej Szkole Gestalt, a moim długofalowym celem jest poszerzenie kompetencji w obszarze psychoterapii w nurcie Gestalt. |
Radca prawny
JAKUB SUDOMIR
Radca prawny. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 20 lat prowadzący praktykę w ramach własnej kancelarii. Specjalista z dziedziny prawa cywilnego i gospodarczego, z bogatym doświadczeniem z zakresu praktyki sądowej. Specjalizuje się w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych. W ramach swej działalności zajmuje się także zagadnieniami prawnych aspektów funkcjonowania rodziny i problemów w niej występujących. Nie obca jest mu praca z potrzebującymi, także w aspekcie pro bono. Prywatnie ojciec trzech córek, a w wolnych chwilach miłośnik muzyki klasycznej. |