Zapraszamy na bezpłatne warsztaty edukacyjno-rozwojowe dla nastolatków w wieku 14-17 lat.

 

UWAGA! PROWADZIMY ZAPISY NA DWA CYKLE, W CZWARTKI I SOBOTY, DLATEGO PROSIMY O DOKŁADNE ZWERYFIKOWANIE PRZY ZAPISIE, NA KTÓRY CYKL SIĘ PAŃSTWO ZAPISUJĄ!

 

1. Emocje, myśli i zachowania


Zajęcia zawierają poniższe elementy:
 rozpoznanie, nazywanie i wyrażanie emocji, poznanie ich roli i funkcji,
 rozpoznawanie sytuacji, w których pojawiają się konkretne emocje,
 rozpoznawanie negatywnych emocji wraz z próbą przeformułowania ich na bardziej
pozytywne,
 akceptacja dyskomfortu psychicznego – co można zrobić, żeby odwrócić uwagę od
nieprzyjemnych emocji i myśli,
 pokazanie wpływu emocji na podejmowane decyzje.



2. Relacje społeczne i komunikacja interpersonalna

Zajęcia zawierają poniższe elementy:
 omówienie czym jest komunikacja z podziałem na komunikację werbalną i
niewerbalną, jednostronną i dwustronną,
 udzielanie informacji zwrotnych, rozwijanie umiejętności stosowania komunikatu „ja”
w przykładowych sytuacjach,
 omówienie barier komunikacyjnych i zagrożeń wynikających z używania komunikatu
„ty”,
 agresja, uległość, asertywność – różnice,
 reagowanie na różne formy krytyki – jak krytykować konstruktywnie, jak reagować na
krytykę; porozumiewanie bez przemocy.

 



3. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania


Zajęcia zawierają poniższe elementy:
 zapoznanie uczestników z przyczynami konfliktów,
 omówienie czynników powodujących potęgowanie konfliktów,
 poznanie sposobów radzenia sobie w obliczu konfliktu: unikanie, rywalizacja,
dostosowanie, kompromis, współpraca, negocjacje, mediacje,
 omówienie trzech stylów negocjacji (twardy, miękki i oparty na współpracy).



4. Stres i radzenie sobie z jego negatywnymi skutkami


Zajęcia zawierają poniższe elementy:
 zapoznanie z definicją stresu,
 przedstawienie faz reakcji stresowej,
 czynniki wywołujące stres,
 uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne reakcji stresowych,
 dobry i zły stres,
 wpływ stresu na myśli, emocje i zachowanie,
 nauka radzenia sobie ze stresem.

 

5. Wyznaczanie i osiąganie celów


Zajęcia zawierają poniższe elementy:
 wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
 budowanie poczucia pewności siebie, motywacji,
 wzmacnianie mocnych stron, akceptacja słabych stron,
 pokazanie korzyści z poniesionej porażki,
 wytyczanie celów na przyszłość.

Zadanie: „Łódzkie promuje zdrowie psychiczne - wsparcie i profesjonalna pomoc psychologiczna. Działanie II - Warsztaty edukacyjno-rozwojowe” finansowane przez Samorząd Województwa Łódzkiego.

 

Harmonogram spotkań czwartkowych: 8 maja, 15 maja, 22 maja, 29 maja,12 czerwca

Harmonogram spotkań sobotnich: 10 maja, 17 maja, 31 maja, 7 czerwca, 14 czerwca

Ilość: 5 spotkań

Dzień: czwartek, godz. 17.30 – 19.30, sobota godz. 10.30-12.30

Koszt: bezpłatne - liczba miejsc ograniczona!

Miejsce: Łódzkie Centrum Pozarządowe, ul. Pogonowskiego 34, Łódź

 

 

Sylwetki specjalistek prowadzących bezpłatne warsztaty edukacyjno-rozwojowe dla Nastolatków:

ANIA BUCZKOWSKA

Psycholożka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia. Ukończyłam również kurs terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży.

Na co dzień wspieram dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe zmagające się z trudnościami emocjonalnymi. W pracy z młodymi osobami dużą wagę przywiązuję do budowania bezpiecznej relacji, rozwijania umiejętności rozpoznawania emocji i myśli oraz radzenia sobie ze stresem. Wykorzystuję narzędzia terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), terapii schematu oraz techniki oparte na uważności (mindfulness). Warsztaty, które prowadzę są dynamiczne, angażujące i dostosowane do potrzeb nastolatków – zawierają elementy pracy grupowej, ćwiczeń twórczych, mini-wykładów i zabaw integracyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej, Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu „Navicula”, Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży oraz jako wykładowczyni akademicka. Interesuję się nowoczesnymi metodami wspierania młodzieży, w tym wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości w terapii i edukacji psychologicznej.

 

AGNIESZKA WOŁEJKO

Psycholog, psychoterapeutka w procesie certyfikacji.

Absolwentka Instytutu Psychologii Stosowanej Społecznej Akademii Nauk, specjalność psychologia zdrowia oraz kliniczna i całościowego 4 letniego kursu psychoterapii w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. Zdobywała doświadczenie w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w szkołach i przedszkolach na terenie województwa łódzkiego, jak również podczas staży na Oddziale Dziennym Leczenia Nerwic w SP ZOZ MSWiA w Białymstoku i na Oddziale Zaburzeń Afektywnych w Centralnym Szpitalu Klinicznym CKD. Obecnie pracuje w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na Oddziale Psychiatrii Młodzieżowej. Ukończyła liczne kursy doszkalające pomocne przy pracy z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi terapię młodzieży oraz rodzin, a szczególnie bliska jest jej praca z rodziną na każdym etapie rozwoju.

Kontakt:

 

Łódzka Fundacja „TRAMPOLINA”  Płk. Prof. Wacława Deca 1, 94-246 Łódź         

KRS 0000850153   NIP 947 20 02 554   REGON 386527024

email: kontakt@lodzkafundacjatrampolina.pl

tel. + 48 533 773 713 lub 530 759 439

 

Nasz rachunek bankowy:

BNP Paribas Bank Polska S.A.  75 1600 1462 1860 4493 2000 0001                                                           

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.