Zapraszamy na bezpłatne warsztaty edukacyjno-rozwojowe dla nastolatków w wieku 14-17 lat.
UWAGA! PROWADZIMY ZAPISY NA DWA CYKLE, W CZWARTKI I SOBOTY, DLATEGO PROSIMY O DOKŁADNE ZWERYFIKOWANIE PRZY ZAPISIE, NA KTÓRY CYKL SIĘ PAŃSTWO ZAPISUJĄ!
1. Emocje, myśli i zachowania
Zajęcia zawierają poniższe elementy:
rozpoznanie, nazywanie i wyrażanie emocji, poznanie ich roli i funkcji,
rozpoznawanie sytuacji, w których pojawiają się konkretne emocje,
rozpoznawanie negatywnych emocji wraz z próbą przeformułowania ich na bardziej
pozytywne,
akceptacja dyskomfortu psychicznego – co można zrobić, żeby odwrócić uwagę od
nieprzyjemnych emocji i myśli,
pokazanie wpływu emocji na podejmowane decyzje.
2. Relacje społeczne i komunikacja interpersonalna
Zajęcia zawierają poniższe elementy:
omówienie czym jest komunikacja z podziałem na komunikację werbalną i
niewerbalną, jednostronną i dwustronną,
udzielanie informacji zwrotnych, rozwijanie umiejętności stosowania komunikatu „ja”
w przykładowych sytuacjach,
omówienie barier komunikacyjnych i zagrożeń wynikających z używania komunikatu
„ty”,
agresja, uległość, asertywność – różnice,
reagowanie na różne formy krytyki – jak krytykować konstruktywnie, jak reagować na
krytykę; porozumiewanie bez przemocy.
3. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania
Zajęcia zawierają poniższe elementy:
zapoznanie uczestników z przyczynami konfliktów,
omówienie czynników powodujących potęgowanie konfliktów,
poznanie sposobów radzenia sobie w obliczu konfliktu: unikanie, rywalizacja,
dostosowanie, kompromis, współpraca, negocjacje, mediacje,
omówienie trzech stylów negocjacji (twardy, miękki i oparty na współpracy).
4. Stres i radzenie sobie z jego negatywnymi skutkami
Zajęcia zawierają poniższe elementy:
zapoznanie z definicją stresu,
przedstawienie faz reakcji stresowej,
czynniki wywołujące stres,
uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne reakcji stresowych,
dobry i zły stres,
wpływ stresu na myśli, emocje i zachowanie,
nauka radzenia sobie ze stresem.
5. Wyznaczanie i osiąganie celów
Zajęcia zawierają poniższe elementy:
wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
budowanie poczucia pewności siebie, motywacji,
wzmacnianie mocnych stron, akceptacja słabych stron,
pokazanie korzyści z poniesionej porażki,
wytyczanie celów na przyszłość.
Zadanie: „Łódzkie promuje zdrowie psychiczne - wsparcie i profesjonalna pomoc psychologiczna. Działanie II - Warsztaty edukacyjno-rozwojowe” finansowane przez Samorząd Województwa Łódzkiego.
Harmonogram spotkań czwartkowych: 8 maja, 15 maja, 22 maja, 29 maja,12 czerwca
Harmonogram spotkań sobotnich: 10 maja, 17 maja, 31 maja, 7 czerwca, 14 czerwca
Ilość: 5 spotkań
Dzień: czwartek, godz. 17.30 – 19.30, sobota godz. 10.30-12.30
Koszt: bezpłatne - liczba miejsc ograniczona!
Miejsce: Łódzkie Centrum Pozarządowe, ul. Pogonowskiego 34, Łódź
Sylwetki specjalistek prowadzących bezpłatne warsztaty edukacyjno-rozwojowe dla Nastolatków:
ANIA BUCZKOWSKA
Psycholożka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia. Ukończyłam również kurs terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży.
Na co dzień wspieram dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe zmagające się z trudnościami emocjonalnymi. W pracy z młodymi osobami dużą wagę przywiązuję do budowania bezpiecznej relacji, rozwijania umiejętności rozpoznawania emocji i myśli oraz radzenia sobie ze stresem. Wykorzystuję narzędzia terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), terapii schematu oraz techniki oparte na uważności (mindfulness). Warsztaty, które prowadzę są dynamiczne, angażujące i dostosowane do potrzeb nastolatków – zawierają elementy pracy grupowej, ćwiczeń twórczych, mini-wykładów i zabaw integracyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej, Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu „Navicula”, Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży oraz jako wykładowczyni akademicka. Interesuję się nowoczesnymi metodami wspierania młodzieży, w tym wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości w terapii i edukacji psychologicznej.
AGNIESZKA WOŁEJKO
Psycholog, psychoterapeutka w procesie certyfikacji.
Absolwentka Instytutu Psychologii Stosowanej Społecznej Akademii Nauk, specjalność psychologia zdrowia oraz kliniczna i całościowego 4 letniego kursu psychoterapii w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. Zdobywała doświadczenie w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w szkołach i przedszkolach na terenie województwa łódzkiego, jak również podczas staży na Oddziale Dziennym Leczenia Nerwic w SP ZOZ MSWiA w Białymstoku i na Oddziale Zaburzeń Afektywnych w Centralnym Szpitalu Klinicznym CKD. Obecnie pracuje w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na Oddziale Psychiatrii Młodzieżowej. Ukończyła liczne kursy doszkalające pomocne przy pracy z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi terapię młodzieży oraz rodzin, a szczególnie bliska jest jej praca z rodziną na każdym etapie rozwoju.