Zadzwoń, by dowiedzieć się więcej: tel. 530 759 439
Tematyka
Skuteczna Komunikacja
- Aktywne Słuchanie: Techniki aktywnego słuchania, jak zadawać pytania i potwierdzać zrozumienie;
- Komunikacja Niewerbalna: Znaczenie mowy ciała, mimiki i tonu głosu;
- Jasne Wyrażanie Myśli: Jak mówić zwięźle i na temat, unikać nieporozumień;
Praca Zespołowa
- Budowanie Zespołu: Ćwiczenia na budowanie zaufania i współpracy w grupie;
- Role w Zespole: Rozpoznawanie i docenianie różnych ról i talentów w zespole;
- Podejmowanie Decyzji: Techniki wspólnego podejmowania decyzji, poszukiwanie wspólnych rozwiązań;
Zarządzanie Emocjami
- Identyfikacja Emocji: Jak rozpoznawać własne emocje i emocje innych ludzi;
- Regulacja Emocji: Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami, jak złość, smutek, stres;
- Budowanie Rezyliencji: Jak rozwijać odporność psychiczną na stres i trudności;
Zarządzanie Czasem
- Ustalanie Priorytetów: Techniki priorytetyzacji zadań, jak efektywnie zarządzać czasem w zakresie obowiązków szkolnych i odpoczynku;
- Eliminacja Rozpraszaczy: Jak zidentyfikować i eliminować rozpraszacze w codziennej pracy;
- Self-Care: Znaczenie dbania o siebie, zdrowe nawyki, czas na hobby i odpoczynek;
Analiza Umiejętności i Zainteresowań
- Poznawanie Mocnych i Słabych Stron: Ćwiczenia pomagające zidentyfikować swoje mocne strony, umiejętności i obszary do rozwoju;
- Predyspozycje zawodowe: Identyfikacja predyspozycji i kompetencji zawodowych;
- Środowisko pracy: Wspomaganie procesu rozpoznawania i odkrywania różnorodnych środowisk pracy, planowanie ścieżki kariery;
Przedsiębiorczość i Innowacja
- Wyznaczanie Celów: Cele krótko, średnio i długoterminowych - podobieństwa i różnice, potencjalne przeszkody i strategie w ich przezwyciężaniu, motywacja wewnętrzna i zewnętrzna;
- Kroki do Osiągnięcia Celów: Strategie planowania działań, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonych celów, metoda SMART, 5C, Clear Goals;
Myślenie Kreatywne
- Techniki kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, myślenie nieschematyczne
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne (3 x 45 minut)
Ilość uczestników: 1 klasa - nie łączymy klas
Miejsce: Szkoła
- Warsztaty odbywają się bez obecności nauczyciela - celem zwiększenia swobody i poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów
Sylwetka prowadzącego warsztaty interpersonalne w Szkołach:
MATEUSZ BARANOWICZ
trener TUS I i II, pedagog, socjoterapeuta w Duchu Dialogu Motywującego, prowadzący TUS dla nastolatków 14-16 lat
Jestem pedagogiem i socjoterapeutą specjalizującym się w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy koncentruję się na rozwijaniu, kształtowaniu i wzmacnianiu umiejętności psychospołecznych. Moje podejście opiera się na modelu relacyjnym, zorientowanym na zasobach oraz odkrywaniu indywidualnego potencjału. Stawiam na tworzenie bezpiecznej przestrzeni, sprzyjającej rozwojowi osobistemu
i społecznemu utrzymanym w Duchu Dialogu Motywującego.
Pracuję w Poradni Profilaktyki, Leczenia i Terapii Uzależnień w Łodzi, realizując program wczesnej interwencji FreD Goes Net dla młodzieży, rekomendowany przez KBPN. Prowadzę warsztaty z profilaktyki uzależnień w placówkach edukacyjnych. Jestem konsultantem w telefonie zaufania, świadczącym pomoc dla osób będących
w kryzysie.
Jestem trenerem TUS I i II stopnia. Ukończyłem Studium Dialogu Motywującego w Polskim Towarzystwie Dialogu Motywującego w Gdańsku. Aktualnie jestem na roku rozwojowym w Łódzkiej Szkole Gestalt, a moim długofalowym celem jest poszerzenie kompetencji w obszarze psychoterapii w nurcie Gestalt.
- Odrębne tematy poszczególnych warsztatów pozwalają wybrać to, co danej grupie klasowej jest najbardziej potrzebne.