REKRUTACJA ZAMKNIĘTA - NAJNOWSZA GRUPA NA JESIEŃ 2025!
Program TUS dla dzieci w wieku 7-10 lat obejmuje kompleksowy rozwój kompetencji społecznych i poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem treningu koncentracji i pamięci. Zajęcia koncentrują się na kształtowaniu umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji, a także budowaniu strategii samoregulacji emocjonalnej.
Dzieci rozwijają zdolność efektywnego komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi, uczą się konstruktywnego rozwiązywania konfliktów poprzez elementy mediacji oraz wzmacniają odporność na krytykę i porażki. Program obejmuje również ćwiczenia wspierające wytrwałość w osiąganiu celów edukacyjnych oraz budowanie nawyków efektywnego uczenia się, w tym wykorzystanie mnemotechnik.
Zajęcia realizowane są w formie gier i zabaw, co sprzyja naturalnemu przyswajaniu umiejętności i wzmacnia motywację uczestników. Poprzez trening funkcji poznawczych oraz rozwój kompetencji społecznych dzieci zyskują narzędzia do lepszego radzenia sobie w sytuacjach szkolnych i codziennych.
W naszej Fundacji trwa obecnie rekrutacja do grupy Treningu Umiejętności Społecznych na rok szkolny 2024/2025.
Obecnie prowadzimy nabór do grupy dla dzieci w wieku 7-10 lat na cykl 10 spotkań od kwietnia do czerwca:
1, 15, 22, 29. kwietnia; 6, 20,27. maja, 3,17,24. czerwca
Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany terminu spotkania w trakcie trwania cyklu, o czym wcześniej poinformuje wszystkich uczestników.
Zapewniamy stały kontakt z trenerem - prowadzącym zajęcia – konsultacje przed rozpoczęciem kursu oraz po jego zakończeniu.
Konsultacje kwalifikujące do grupy zajęciowej trwają 30/40 min i są odpłatne 50 zł/ spotkanie - zapraszamy na nie rodziców/a z dzieckiem
Kompetencje rozwijane podczas zajęć TUS 7-10 z elementami treningu koncentracji
1. Kompetencje emocjonalne:
• Rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji
• Odczytywanie emocji u siebie i innych
• Budowanie umiejętności samoregulacji emocjonalnej
• Radzenie sobie z porażką i krytyką
2. Kompetencje społeczne:
• Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z rówieśnikami oraz dorosłymi
• Efektywna komunikacja i aktywne słuchanie
• Rozwiązywanie konfliktów poprzez elementy mediacji
• Współpraca w grupie i budowanie pozytywnych interakcji
• Budowanie poczucia bezpieczeństwa w sytuacjach społecznych
3. Kompetencje poznawcze:
• Trening pamięci, koncentracji i uwagi
• Wykorzystanie mnemotechnik w nauce
4. Kompetencje motywacyjne:
• Kształtowanie postawy „mogę, potrafię, próbuję”
• Budowanie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości
Metody pracy:
• Gry i zabawy edukacyjne
• Ćwiczenia wspierające funkcje poznawcze tj. koncentracji, pamięci i uwagi
• Praca w parach i małych grupach
• Symulacje sytuacji społecznych
• Elementy treningu uważności (mindfulness)
Harmonogram spotkań: 1, 15, 22, 29. kwietnia; 6, 20,27. maja, 3,17,24. czerwca
Ilość: 10 spotkań
Dzień: wtorek, godz. 17.00 – 18.00
Koszt: 80 zł/ spotkanie
Miejsce: Łódzka Fundacja „Trampolina”, ul. Deca 1, Łódź
Sylwetka prowadzącej Treningi Umiejętności Społecznych:
DARIA PAWLAK
prowadząca TUS dla nastolatków 7 - 10 lat
Jestem absolwentką studiów stacjonarnych z pedagogiki resocjalizacyjnej Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyłam także 5-letnie studia z fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym.
Jestem pedagogiem, tutorem i mediatorem. Stawiam na aktywną współpracę z rodzinami, angażując się w proces edukacyjny i wychowawczy. Jako nauczyciel matematyki i informatyki w dwóch łódzkich szkołach podstawowych, zdobywam różnorodne doświadczenia w przekazywaniu wiedzy. W swojej pracy wykorzystuję elementy neurodydaktyki, dzięki czemu uwzględniam zarówno aspekty psychospołeczne, jak i neurobiologiczne.
Moim celem jako tutor jest indywidualne wsparcie uczniów i ich rodziców w osiąganiu zamierzonych celów. Dostosowuje metody nauczania do potrzeb i rozwijam potencjał tkwiący w rodzinie. W trakcie sesji tutoringowych skupiam się na tworzeniu efektywnej strategii uczenia się oraz wspieraniu w rozwiązywaniu trudności. Moja rola tutora obejmuje również rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia oraz budowania pewności siebie.
Prywatnie, uwielbiam górskie wędrówki, co odzwierciedla moje zamiłowanie do wyzwań i odkrywania nowych obszarów. Dodatkowo, jako pasjonatka włoskiej kuchni, cenię kulturę i różnorodność.
Wszelkie moje działania oparte są na dialogu, aby skutecznie wspierać rozwój młodych ludzi.