Trening Umiejętności Społecznych dla Młodych Dorosłych grupa 19-22 lat prowadzony metodą Kolba
UWAGA! Nabór otwarty do grupy TUS 19-22 lat!
W naszej Fundacji trwa obecnie rekrutacja do grupy Treningu Umiejętności Społecznych na rok szkolny 2024/2025. Obecnie prowadzimy nabór do grupy dla młodych dorosłych w wieku 19-22 lata na cykl 13 spotkań od listopada do lutego:
7, 14, 21, 28. listopada, 5, 12, 19. grudnia, 9, 16, 23, 30. stycznia, 6, 13. lutego
Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany terminu spotkania w trakcie trwania cyklu, o czym wcześniej poinformuje wszystkich uczestników.
Zapewniamy stały kontakt z trenerem - prowadzącym zajęcia – konsultacje przed rozpoczęciem kursu oraz po jego zakończeniu/
Konsultacje kwalifikujące do grupy zajęciowej trwają 30/40 min i są odpłatne 50 zł/ spotkanie - zapraszamy na nie uczestników!
Odbiorcy:
- osoby mające poczucie niskiego poziomu satysfakcji życiowej;
- osoby chcące poznać swoje możliwości, mocne strony i potencjał;
- osoby mające poczucie niskiej wartości;
- osoby mające poczucie braku satysfakcji w relacjach partnerskich, rodzinnych, zawodowych, szkolnych;
Korzyści:
- poprawa jakości życia;
- zwiększenie poczucia satysfakcji życiowej;
- lepsze funkcjonowanie w relacjach partnerskich, zawodowych, rodzinnych, szkolnych;
- zmniejszenie lęku społecznego;
- lepsze poznanie siebie i swoich reakcji w nowym i bezpiecznym środowisku;
Wskazania do udziału w Treningu Umiejętności Społecznych:
- trudności w nawiązywaniu nowych znajomości i wchodzenie w interakcje społeczne;
- wycofanie społeczne;
- trudności z radzeniem sobie z emocjami;
- nowe sytuacje życiowe (rozpoczęcie nowej pracy, rozpoczęcie studiów);
- chęć rozwoju umiejętności społecznych, poznanie samego siebie;
Co to jest TUS prowadzony metodą Kolba?
- To podejście oparte na cyklu uczenia Davida Kolba, który kładzie nacisk na doświadczanie i refleksję jako kluczowe elementy procesu nabywania nowych umiejętności;
- To model, który składa się z 4 etapów: doświadczenie, refleksja, konceptualizacja i aktywne eksperymentowanie
- Model umożliwia uczestnikom bezpośrednie zaangażowanie się w proces zdobywania nowych umiejętności i praktycznego ich stosowania w życiu społecznym;
- Korzyści:
- Interaktywność: Uczestnicy są aktywnie zaangażowani w proces, co zwiększa skuteczność przyswajania nowych umiejętności
- Personalizacja: Cykl pozwala na dostosowanie treningu do indywidualnych potrzeb uczestników
- Slow working: Uczestnicy doświadczają i pracują we własnym tempie, nabywanie i kształtowanie nowych umiejętności odbywa się w przestrzeni wzajemnego szacunku
- Holistyczne podejście: Nabywanie nowych umiejętności odbywa się na różnych poziomach – poprzez działanie, refleksję, teorię i ponowne działanie, co sprzyja głębszemu zrozumieniu i trwałości przyswajanych umiejętności;
Co to oznacza w praktyce?
1) Doświadczenie: Uczestnicy są wprowadzani w sytuacje społeczne, które symulują rzeczywiste interakcje
2) Refleksja: Po doświadczeniu następuje etap refleksji, gdzie uczestnicy analizują, co się wydarzyło. Omawiają swoje odczucia, reakcje i to, co zauważyli w swoim zachowaniu
3) Konceptualizacja: Na tym etapie uczestnicy tworzą zrozumienie teoretyczne na podstawie własnych refleksji. Identyfikują zasady i strategie, które mogą pomóc w lepszym radzeniu sobie z podobnymi sytuacjami w przyszłości
4) Aktywne Eksperymentowanie: Uczestnicy mają możliwość zastosowania nowo zdobytej wiedzy w praktyce, podejmując się nowych doświadczeń społecznych, które mogą być wprowadzane w kolejnych ćwiczeniach lub w rzeczywistych sytuacjach życiowych.
Tematyka Treningu Umiejętności Społecznych jest szeroka i dostosowana do specyficznych potrzeb uczestników. Oto przykładowe tematy, które mogą być poruszane podczas warsztatów:
- Komunikacja interpersonalna: Style komunikacji, efektywne słuchanie, techniki asertywnej komunikacji, komunikacja werbalna i niewerbalna, bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania
- Rozwiązywanie konfliktów: Strategie rozwiązywania konfliktów, krytyka, a krytykanctwo, techniki negocjacyjne i mediacyjne, symulacje sytuacji konfliktowych,
- Zarządzanie emocjami: Rozpoznawanie i nazywanie emocji w codziennych sytuacjach, zwiększenie świadomości emocjonalnej, identyfikacja sygnałów fizycznych i psychicznych związanych z emocjami
- Budowanie nowych relacji: Small talking, zawieranie nowych znajomości, techniki utrzymywania i pogłębiania relacji, identyfikacja kluczowych elementów zdrowych relacji, relacje romantyczne
- Budowanie poczucia własnej wartości: Identyfikacja własnych zasobów, umiejętności autoprezentacji, rozwijanie zainteresowań i pasji, tworzenie osobistego profilu mocnych i słabych stron, kształtowanie zdrowych nawyków myśleniowych na swój temat, identyfikacja własnych wartości i przekonań, samoakceptacja, praca wokół samooceny i wzmacnianiem wiary we własne możliwości
- Praca w zespole: Współpraca i dzielenie się zadaniami, identyfikacja ról grupowych, techniki wspólnego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów
- Zarządzanie Sobą w czasie: Planowanie, priorytetyzacja zadań, zarządzanie motywacją, samodyscyplina, organizacja pracy, rozwijanie umiejętności delegowania i organizacji pracy, techniki skutecznego wyznaczania i osiągania celów krótko i długoterminowych
- Kreatywne Rozwiązywanie Problemów: Techniki burzy mózgów, myślenie lateralne, podejmowani decyzji, techniki generowania pomysłów, metody myślenia poza schematami, proces wdrażania kreatywnych pomysłów, tworzenie i utrzymywanie środowiska innowacji
- Zarządzanie granicami osobistymi: Rozpoznawanie i ustalanie własnych granic, komunikowanie swoich granic bez poczucia winy i strachu przed odrzuceniem, strategie radzenia sobie z naruszeniami granic
- Balans między pracą, szkołą, a życiem osobistym: Ustalanie priorytetów, dbanie o siebie, czas na regenerację, strategie odpoczynku, identyfikacja własnych potrzeb fizycznych/emocjonalnych/psychicznych, analiza stylu życia, tworzenie osobistego planu balansu
- Ważne wydarzenia życiowe: Role społeczne - możliwości i zagrożenia, adaptacja i zarządzanie nowymi rolami społecznymi, emocje z tym związane, analiza osobistych reakcji na zmiany, tworzenie mapy życia, techniki wsparcie siebie w obliczu zmian
- Zarządzanie stresem: Mechanizmy stresu, analizowanie sytuacji stresowych i opracowanie planu działania, techniki radzenia sobie w sytuacjach subiektywnie stresogennych
Liczba uczestników: 6- 12 osób
Wiek uczestników: 19-22 lat
Termin: Czwartki w godzinach 18:00-20:00 (2h)
Cykl: 13 spotkań
Miejsce: OPUS, ul. Narutowicza 8/ 10, Łódź
Sylwetka prowadzącego Treningi Umiejętności Społecznych dla Młodych Dorosłych:
MATEUSZ BARANOWICZ
trener TUS I i II, pedagog, socjoterapeuta w Duchu Dialogu Motywującego, prowadzący TUS dla młodych dorosłych w wieku 19-22 lata
Jestem pedagogiem i socjoterapeutą specjalizującym się w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy koncentruję się na rozwijaniu, kształtowaniu i wzmacnianiu umiejętności psychospołecznych. Moje podejście opiera się na modelu relacyjnym, zorientowanym na zasobach oraz odkrywaniu indywidualnego potencjału. Stawiam na tworzenie bezpiecznej przestrzeni, sprzyjającej rozwojowi osobistemu
i społecznemu utrzymanym w Duchu Dialogu Motywującego.
Pracuję w Poradni Profilaktyki, Leczenia i Terapii Uzależnień w Łodzi, realizując program wczesnej interwencji FreD Goes Net dla młodzieży, rekomendowany przez KBPN. Prowadzę warsztaty z profilaktyki uzależnień w placówkach edukacyjnych. Jestem konsultantem w telefonie zaufania, świadczącym pomoc dla osób będących
w kryzysie.
Jestem trenerem TUS I i II stopnia. Ukończyłem Studium Dialogu Motywującego w Polskim Towarzystwie Dialogu Motywującego w Gdańsku. Aktualnie jestem na roku rozwojowym w Łódzkiej Szkole Gestalt, a moim długofalowym celem jest poszerzenie kompetencji w obszarze psychoterapii w nurcie Gestalt.